Informations générales
- Statut Fonctionnaire, Employé de l'État
- Groupe A1
- Date limite de candidature30/09/2025
- MinistèreMinistère de l'Éducation nationale, de l'Enfance et de la Jeunesse
- Administration/OrganismeService de Coordination de la Recherche et de l'Innovation pédagogiques et technologiques (SCRIPT)
- LieuLuxembourg - Clausen
- TâcheTâche complète
- Nombre de postes vacants1
- NationalitéÊtre ressortissant UE
- Catégorie de métiersEducation et Formation tout au long de la vie
- Réf.F00037730
Qui recrute ?
Ministry of Education, Children and Youth - Coordination Service for Research and Educational Innovation - Pedagogical an Technological Innovation Department.
As a Communications and Project Officer, you will support and assist the department by providing professional administrative, organisational, conceptual and editorial coordination services. You will make a significant contribution to the success of the department's project management. This role involves more than just carrying out operational tasks and daily routines.
This role requires strategic and networked thinking, the ability to make independent judgements, an acute awareness of quality, and excellent editorial skills. You will work closely with the head of department and contribute directly to the effective functioning, planning and resource management of the department. In addition, you will be responsible for a wide range of tasks relating to the department's internal and external communications.
Missions
- Strategic coordination: Contributing to structured planning and monitoring divisional projects, effective project management and the timely preparation of overviews, decision notes and reports to enable informed strategic decision-making;
- Conceptual and editorial tasks: Drafting, editing and finalising official documents, guidelines, presentations and publications;
- Organisational responsibility: Coordination of internal and external work processes (preparation of content and organisation of meetings, workshops and conferences); ensuring the timely preparation, documentation and follow-up of these work processes;
- Communication and liaison: Maintaining contact with internal and external stakeholders, ensuring professional written and oral communication, moderating information flows.
Profil
Compétences techniques
- Strong analytical and conceptual skills, with the ability to structure complex issues and present them clearly;
- Proven ability to prioritise independently, plan proactively and work sustainably;
- Precision and accuracy in ensuring the professional quality of documents and processes;
- Excellent written communication skills and the ability to produce documents to a high professional standard;
- Language skills: Mastery of at least two of the three administrative languages of Luxembourg (LU, DE, FR) is required. Excellent written communication skills in at least two of these languages are essential, and proficiency in English would be an advantage.
Compétences comportementales
- High sense of responsibility, reliability and service orientation;
- Accurate and precise in all tasks, ensuring consistent, high-quality outputs;
- Team player with the ability to work independently;
- Strong interpersonal and communication skills, including with senior management;
- Ability to think and act strategically with a focus on results and solutions.
Atouts
- Familiarity with Luxembourg’s education system;
- Knowledge of administrative procedures in the public sector.
Conditions d’admission
Le poste peut être brigué sous le statut du fonctionnaire ou de l’employé de l’État.
Si vous souhaitez postuler sous le statut du fonctionnaire, vous devrez au préalable avoir réussi l’épreuve d’aptitude générale (EAG). Les candidats ayant réussi à l’EAG restent admissibles aux épreuves spéciales pendant une durée de 5 ans (à compter à partir de la décision de la commission d’examen). Obtenez plus de détails sur les conditions d'admission des fonctionnaires de l'État ainsi que sur les conditions d'admission des employés de l'État.
Diplômes
Vous êtes titulaire d’un grade ou diplôme délivré par un établissement d’enseignement supérieur reconnu par l’État du siège de l’établissement et sanctionnant l’accomplissement avec succès d’un master en Communication, Management, Political/Administrative Sciences, or Educational Management ou de son équivalent.
Le grade ou diplôme requis doit correspondre au moins au niveau 7 tel que défini par le Cadre luxembourgeois des qualifications.
Expérience
Vous avez une expérience d'au moins 3 ans dans le domaine.
Langues
Vous répondez aux exigences des connaissances de 3 langues administratives pour le groupe A1.
Nationalité
Vous êtes ressortissant d’un État membre de l’Union européenne.
Documents à fournir
Lettre de motivation, copie du diplôme, lettre de réussite à l’épreuve d’aptitude générale (uniquement pour le statut du fonctionnaire : joindre le document complet avec le relevé des notes par test et les annexes) et CV renseignant les informations suivantes:
- Nom(s) et prénom(s)
- Numéro d’identification (càd. le numéro de matricule nationale ou, à défaut, la date de naissance)
- Nationalité
- Adresse électronique
- Liste des établissements d’enseignement fréquentés et leur pays d’implantation (veuillez indiquer le nom complet des établissements, les abréviations n'étant pas permises)
- Diplômes (veuillez indiquer l'intitulé des diplômes)
- Expérience professionnelle
- Connaissances en langues parlées et écrites
Pour ce poste, vous devez obligatoirement postuler en ligne via MyGuichet, les candidatures via courriel ou via courrier postal n’étant pas acceptées. Les documents sont à introduire via MyGuichet en format pdf (taille maximale 20 Mo).